Главная » Статьи » Мои статьи |
Привод верстата—це сукупність пристроїв, що передають рух від джерела руху до робочих органів верстата. Рух, який визначає швидкість різання, називається головним рухом, а рух, за швидкістю якого визначається величина подачі, називається рухом подачі. Рух подачі має або інструмент — в токарних, свердлильнихі і повздовжьно-стругальних верстатах, або заготівка — в шліфувальних, фрезерних і поперечно-стругальних верстатах. Сучасні верстати мають індивідуальні приводи, тобто кожен верстат приводиться в рух від окремого електродвигуна, причому всі рухи верстата здійснюються або одного, або від декількох електродвигунів. Розрізняють привод головного руху, привод подачі, привод швидких переміщень тощо. Джерелом руху є електродвигун, найчастіше асинхронний, короткозамкнений, встановлений в безпосередній близькості від верстата або на самому верстаті. Двигуни, які встановлюють безпосередньо на верстаті і кріплять до нього своєю кришкою (фланцем), називають фланцевими. Найчастіше такі двигуни застосовують на свердлильних верстатах. На верстатах шліфувальних, заточувальних знаходять широке застосування вбудовані електродвигуни. Це двигуни, у яких ротор посаджений на шпиндель верстата. За характером регулювання швидкості руху робочих органів верстата розрізняють ступінчасті і безступінчатий приводи. Ступінчасті приводи дозволяють отримати в заданих межах певний ряд частот обертання, подвійних ходів або величин подач. Системи безступінчатого регулювання дозволяють установлювати на верстаті найбільш вигідні параметри режиму різання, до того ж це може здійснюватися без зупинки верстата (на ходу). В сучасних верстатах застосовуються безступінчатий приводи електричні, гідравлічні і механічні (варіатори). Ступінчасті приводи Приводи зі ступінчастим регулюванням виконуються у вигляді шестеренних коробок передач. Механізми, що забезпечують ступеневе 16 регулювання, прості по конструкції і надійні в експлуатації, внаслідок чого вони отримали більш широке застосування в сучасних верстатах, ніж механізми безступінчатого регулювання. Так як верстати загального призначення застосовуються для обробки деталей з різних матеріалів і різних розмірів (діаметрів), то значення частот обертання шпинделів у сучасних верстатах коливається в досить великих межах. Граничні частоти обертання шпинделя верстата знаходять за найбільшим і найменшим допустимим швидкостям різання і граничним діаметрам обробки: де nmin і пmах — відповідно найменша і найбільша частоти обертання шпинделя в хвилину; vmin і vmax — відповідно нижній і верхній межі швидкостей різання, м/хв; Dmin і Dmax — відповідно найменший і найбільший діаметр оброблюваної заготовки або обертового інструменту, мм. Оскільки шестеренні коробки дають ступеневі ряди частот обертання, виникає питання про вибір найбільш доцільної структури побудови таких рядів. Безступінчаті приводи В сучасних верстатах безступінчаті приводи бувають електричні, гідравлічні, пневматичні та механічні (варіатори). Електричні приводи безступінчастого регулювання. В якості джерела руху часто застосовують електродвигуни постійного струму. Так як промислові підприємства не забезпечуються централізовано постійним струмом, то для її отримання потрібні спеціальні джерела. В сучасних верстатах знаходять широке застосування двигуни з тиристорним управлінням за схемою «тиристорний перетворювач— двигун». Привід дозволяє підвищити частоти обертання шпинделя до 4000 хв і більше з безступінчатим регулюванням. Широкий діапазон регулювання частоти обертання шпинделя дозволяє забезпечити необхідні робочі і швидкі (холості) переміщення робочих органів без застосування проміжних механічних передач. ККД приводу з електродвигуном постійного струму і тиристорним перетворювачем на 5....7 % вище ККД системи генератор — двигун, а також вище ККД приводу з магнітними підсилювачами. Тиристор являє собою напівпровідниковий прилад. Тиристори виготовляють на струм до сотень ампер і напругою до 1000 В і більше. Вони мають високий ККД, відносно малі розміри, високу швидкодію. Можуть працювати в широкому діапазоні температур (від -60 до +60° С). До основних недоліків тиристорних перетворювачів варто віднести велику чутливість до перевантажень. Тому для повного використання потужності привода при роботі на низьких частотах обертання шпинделя необхідна редукція. Необхідний діапазон регулювання в цьому випадку отримують поєднанням регульованого електродвигуна постійного струму зі спрощеної коробкою швидкостей. | |
Просмотров: 4089 | |
Всего комментариев: 0 | |